MVO - HOE VERTEL JE EEN DUURZAAMHEIDSVERHAAL DAT INSPIREERT?

MVO Vlaanderen en Deloitte presenteren het Draaiboek Duurzaamheidsstorytelling, een praktische tool voor Vlaamse kmo’s en organisaties die hun duurzame ambities willen vertalen naar een overtuigend verhaal.

Met tips, templates en praktijkvoorbeelden gidst het draaiboek hen in zes concrete stappen naar communicatie die medewerkers, klanten en partners inspireert en activeert.


Waarom duurzaamheidsstorytelling?
Succesvol communiceren over duurzaamheid vraagt om meer dan feiten en cijfers. Om mensen te mobiliseren, moet je de onderliggende problemen, oorzaken en gevolgen begrijpelijk maken en oplossingen voorstellen die aanspreken. Maar hoe doe je dat? In het Draaiboek Duurzaamheidsstorytelling reiken we kmo’s en organisaties handvatten aan om met communicatie en storytelling aan de slag te gaan. Zo spreek je je doelgroepen op een emotioneel niveau aan, inspireer je hen en zet je hen aan tot gedragsverandering.


Wat biedt het draaiboek?

  • Praktijkvoorbeelden: ontdek hoe kmo’s zoals de gezondheidspraktijk Kineum en het familiebedrijf Wilms, gespecialiseerd in rolluiken, zonnewering en ventilatie, hun kernwaarden vertaalden naar een overtuigend verhaal.
  • Stappenplan: ontwikkel een communicatie- en engagementstraject in zes stappen – van de kernboodschappen en doelgroepen tot de impactmeting.
  • Templates en tips: gebruik handige tools om je traject te ondersteunen.
  • Inzichten: ontdek de duurzaamheidsinitiatieven in Europa en Vlaanderen, en duurzaamheidstrends bij Vlaamse kmo’s.


Meer weten?


MVO Vlaanderen is een initiatief van de Vlaamse overheid, Departement Werk, Economie, Wetenschap, Innovatie en Sociale Economie. Het is een start- en ontmoetingsplaats voor iedereen met een interesse in maatschappelijk verantwoord ondernemen. Het bevat een ruim aanbod instrumenten en informatie met als doel organisaties te helpen om maatschappelijk verantwoord ondernemen in praktijk om te zetten.

Gepubliceerd op vrijdag 7 februari 2025 9 u.